Smering

Smeren van onderdelen.

 

Tijdens het monteren van de Glock zorg je ervoor dat op de juiste punten een druppeltje olie of vet komt te zitten.

 

– Connector en triggerbar.   

– Loop                                

– Slede                                

     

 

 

De smeermiddelen.

G-lube. Ik gebruik dit al jaren in mijn Glocks om de verschillende onderdelen te smeren. Alles loopt soepel en slijt niet in.
Dit middeltje zat in een schoonmaakpakket wat te koop is bij Glockmeister.

 

 

tw25

Als smeermiddel gebruik ik naast G lube ook TW25-b. Het is een wit pasta-achtig vet wat redelijk goed blijft zitten tussen de connector/triggerbar.

 

De MC-25 gebruik ik om het pistool oppervlakkig te reinigen. Het frame en de slede kun je hier veilig mee schoonmaken. Een voordeeltje, het ruikt erg lekker.

 

 

 [dit zijn maar wat voorbeelden van verschillende middelen. Natuurlijk zijn andere middelen ook goed te gebruiken.]

 

 

 

 

Ik smeer alle delen die in contact staan met elkaar. Metaal op metaal slijt altijd! Niet iedereen zal al deze punten smeren, maar dat is zijn eigen keuze. Hoe beter je alles onderhoudt, hoe langer het meegaat en mooi blijft.

 

 

 Ik zorg dat er altijd een druppel olie komt bij de kam op de loop waar de lockingblock in gaat bij het repeteren. Bij elk schot zal de loop hier hard in duiken. Belangrijk puntje om smering te hebben. Daarnaast smeer ik de de gehele loop rondom in met een vettig lapje. Dit voorkomt roest en het smeert de loop op de punten waar hij de slede raakt tijdens het repeteren.

 

 

 

 

Laat een paar druppels olie in de beide sledegeleidingen lopen. Zorg dat de olie tot voor aan in de geleiding komt. De stalen nokken in je frame slijten hier op in.

 

Smeer het slagpinkanaal nooit. Dit kan tot weigeraars leiden omdat de olie het slagsas van je primer onschadelijk kan maken.

Nu is dat voor ons sportschutters niet echt van toepassing omdat wij niet dag en nacht met een doorgeladen wapen lopen zoals in sommige andere landen een gewoonte is.

 

 

 

Als je een poosje schiet ziet je precies waar de loop slijt en waar hij de slede raakt. Ook op deze punten doe je een druppel olie.

 

 

 

 

Connector.

 

Zorg ervoor dat je de connector goed ingevet houdt. Je hebt waarschijnlijk redelijk wat tijd gestopt in het polijsten en tunen, dus verpest dat niet door de connector droog te laten lopen op de triggerbar.

Als je een GhostRocket gebruikt heb je een smeerkanaal/groef in je connector zitten waar je perfect een druppel vet in kunt laten glijden. Smeer enkel het gedeelte waar de triggerbar overheen glijdt, overal waar je meer smeert is overbodig en moet je later weer verwijderen.

 

 [foto invoegen]

 

 

 

 

 

Wordt vervolgd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *